Presseinformation vom 27.10.2021

Third-quarter 2021 revenue of €589 million up 79% like-for-like

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Kurztext 295 ZeichenPlaintext

  • STRONG RECOVERY IN ACTIVITY DURING THE SUMMER
  • IMPROVEMENT IN EBITDA SENSITIVITY AND CASH BURN INDICATORS FOR FULL-YEAR 2021
  • ORGANIC OPENINGS AT 10,000 ROOMS

Pressetext 2451 ZeichenPlaintext

  • STRONG RECOVERY IN ACTIVITY DURING THE SUMMER
  • IMPROVEMENT IN EBITDA SENSITIVITY AND CASH BURN INDICATORS FOR FULL-YEAR 2021
  • ORGANIC OPENINGS AT 10,000 ROOMS

Sébastien Bazin, Chairman and Chief Executive Officer of Accor, said:

This third quarter of 2021 saw a genuine pick-up in demand. Our business was very strong this summer in Europe, the Middle East and the Americas, particularly for our leisure destinations. These trends are expected to persist out to the end of the year. People are very keen to travel again. With this rebound, our vision of augmented hospitality to serve our guests beyond their hotel rooms, has been confirmed with the acceleration of lifestyle & entertainment activities and takes on its full meaning. Our teams are fully mobilized to support this recovery by rolling out new services, such as the launch of the ALL payment card in France and via global communication campaigns. Our renewed winning spirit, combined with strict financial discipline, are the pillars upon which we will continue to improve our quarter-on-quarter performance.

***

RevPAR improved by 20 percentage points versus Q2 2021, reflecting a strong activity recovery seen over the summer. Over the quarter, the strong demand translated in higher prices than in Q3 19 in most attractive leisure geographies such as French and British provinces, the UAE and the US with strong lifestyle hotels. September and October confirmed the return of business travellers and some MICE activity.

Group revenue for the third quarter of 2021 came in at €589 million, up 79% as reported, and 79% like-for-like versus Q3 2020 (i.e., -40% compared with Q3 2019).

Changes in the scope of consolidation (acquisitions and disposals) contributed a positive €7 million, largely due to the full consolidation of sbe since Q4 2020.

Currency effects had a negative impact of €5 million, mainly due to the US dollar (-1%).

During the third quarter, Accor opened 82 hotels, representing 10,000 rooms, i.e., net system growth of +2.5% over the last twelve-month period. The Group is aiming for net system growth of around 3% on a full-year basis in 2021.

At end-September 2021, the Group had a hotel portfolio of 769,000 rooms (5,252 hotels) and a pipeline of 211,000 rooms (1,187 hotels).


Die vollständige Presseinformation finden Sie im Anhang. Aufgrund der Kurzfristigkeit folgt die deutsche Version der Presseaussendung.

Über Accor

Accor ist eine weltweit führende Hospitality-Gruppe, die in mehr als 110 Ländern Erlebnisse in insgesamt 5.500 Hotels, 10.000 Restaurants und Bars, Wellnesseinrichtungen und flexiblen Arbeitsplätzen bietet. Die Gruppe verfügt über eines der vielfältigsten Ökosysteme der Branche mit mehr als 40 Hotelmarken – von Luxury über Economy, bis hin zu Lifestyle mit Ennismore. Accor verpflichtet sich, positiv in Bezug auf Geschäftsethik und Integrität, verantwortungsvoller Tourismus, ökologische Nachhaltigkeit, Engagement für die Gemeinschaft sowie Diversität und Inklusion zu handeln. 1967 gegründet, hat die Accor SA ihren Hauptsitz in Frankreich und ist an der Euronext Paris (ISIN-Code: FR0000120404) und am OTC-Markt in den USA (Code: ACCYY) notiert. Weitere Informationen finden Sie auf der Website group.accor.com oder X (vormals Twitter), Facebook, LinkedIn, Instagram und TikTok.


Über ALL - Accor Live Limitless

ALL - Accor Live Limitless ist Buchungsplattform und Treueprogramm in einem und bereichert das Accor-Erlebnis während, aber auch über den Aufenthalt hinaus. ALL ermöglicht die nahtlose Verknüpfung zu den Hotels von Accor über als 40 Hotelmarken in 110 Ländern hinweg. Als Buchungsplattform bietet ALL eine einzigartige Auswahl an Aufenthalten zum besten Preis, während das gleichnamige Treueprogramm Zugang zu einer Vielzahl von Prämien, Dienstleistungen und Erlebnissen in Zusammenarbeit mit mehr als 90 Partnern gewährt. ALL ermöglicht es seinen Mitgliedern, ihre Leidenschaften jeden Tag bei mehr als 2.000 Veranstaltungen weltweit auszuleben, von lokalen Entdeckungen über die größten Sport- und Musikveranstaltungen des Jahres bis hin zu Koch-Masterclasses. ALL - Accor Live Limitless ist das von Reisenden am häufigsten ausgezeichnete Treueprogramm. Entdecken Sie ALL auf all.com.

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Leeb Elisabeth
Dr. Elisabeth Leeb
Business Director, Ketchum GmbH
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