Presseinformation vom 28.04.2022

First-quarter 2022 revenue of €701 million up 85% like-for-like

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REVPAR UP EVERY QUARTER SINCE Q2 2021

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REVPAR UP EVERY QUARTER SINCE Q2 2021

Sébastien Bazin, Chairman and Chief Executive Officer of Accor, said:

Accor's performance in the first quarter of 2022 confirms the clear upturn in business across all regions and the renewed momentum in tourism, food services and entertainment. These results are notably driven by our market dynamics in Europe, the Middle East and the Americas as well as the strong demand for our Luxury and Lifestyle hotels, and domestic travel. Such underlying trends, combined with borders reopening give us confidence that our performance will continue to improve month after month, with prices already above 2019 level. Our brands are attractive, ideally positioned, and the augmented hospitality ecosystem we have built over the past years is attracting an increasing number of guests and owners. In the coming months, we will continue to focus our efforts on accelerating the development of our network, promoting our brands as well as attracting and retaining more and more customers.

Accor’s business has rebounded sequentially every quarter since Q2 2021. The outbreak of the Omicron variant caused only a brief hiccup in January, and the recovery seen in February gained further momentum in March. This rebound reflects both the sustained increase in the number of business and leisure domestic guests, and border reopenings which accelerated the return of international travelers. It was accompanied by a sharp increase in prices, which are now above 2019 levels for the last 4 months in a row across the Group, driven by demand and exacerbated by inflation.

During the first quarter of 2022, Accor opened 26 hotels, representing about 3,700 rooms, for net growth in the network of 2.5% over the twelve-month period. At end-March 2022, the Group had a portfolio of 777,849 rooms (5,304 hotels) and a pipeline of about 212,000 rooms (1,212 hotels).

For 2022, the Group is confirming its forecast of net growth in the network of 3.5%.

Die vollständige Presseinformation finden Sie im Anhang. Aufgrund der Kurzfristigkeit folgt die deutsche Version der Presseaussendung.

Über Accor

Accor ist eine weltweit führende Hospitality-Gruppe, die in mehr als 110 Ländern Erlebnisse in insgesamt 5.500 Hotels, 10.000 Restaurants und Bars, Wellnesseinrichtungen und flexiblen Arbeitsplätzen bietet. Die Gruppe verfügt über eines der vielfältigsten Ökosysteme der Branche mit mehr als 40 Hotelmarken – von Luxury über Economy, bis hin zu Lifestyle mit Ennismore. Accor verpflichtet sich, positiv in Bezug auf Geschäftsethik und Integrität, verantwortungsvoller Tourismus, ökologische Nachhaltigkeit, Engagement für die Gemeinschaft sowie Diversität und Inklusion zu handeln. 1967 gegründet, hat die Accor SA ihren Hauptsitz in Frankreich und ist an der Euronext Paris (ISIN-Code: FR0000120404) und am OTC-Markt in den USA (Code: ACCYY) notiert. Weitere Informationen finden Sie auf der Website group.accor.com oder X (vormals Twitter), Facebook, LinkedIn, Instagram und TikTok.


Über ALL - Accor Live Limitless

ALL - Accor Live Limitless ist Buchungsplattform und Treueprogramm in einem und bereichert das Accor-Erlebnis während, aber auch über den Aufenthalt hinaus. ALL ermöglicht die nahtlose Verknüpfung zu den Hotels von Accor über als 40 Hotelmarken in 110 Ländern hinweg. Als Buchungsplattform bietet ALL eine einzigartige Auswahl an Aufenthalten zum besten Preis, während das gleichnamige Treueprogramm Zugang zu einer Vielzahl von Prämien, Dienstleistungen und Erlebnissen in Zusammenarbeit mit mehr als 90 Partnern gewährt. ALL ermöglicht es seinen Mitgliedern, ihre Leidenschaften jeden Tag bei mehr als 2.000 Veranstaltungen weltweit auszuleben, von lokalen Entdeckungen über die größten Sport- und Musikveranstaltungen des Jahres bis hin zu Koch-Masterclasses. ALL - Accor Live Limitless ist das von Reisenden am häufigsten ausgezeichnete Treueprogramm. Entdecken Sie ALL auf all.com.

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Kontakt

Leeb Elisabeth
Dr. Elisabeth Leeb
Business Director, Ketchum GmbH
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